پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:25 - 1398/09/25

۲ هزار نفر می‌توانند با ۱۰ سال سابقه بیمه‌‌پردازی و ۷۰ سال سن بازنشسته شوند/ مشکلات اقتصادی تشدید نشود، ۹ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی افزوده می‌شود

اطلاع رسانی جدید/با ده سال سابقه و 70 سال سن بازنشسته شوید

مدیر آذربایجان شرقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: در کنار طرح بازنشستگی پلکانی، طرح بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی و ۷۰ سال سن را از هفته گذشته کلید زده‌ایم.

کارگر آنلاین:«محمد نظری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به شرایط بازنشستگی پیش از موعد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: در کنار طرح بازنشستگی پلکانی در این صندوق بیمه‌ای، که توسط مجلس شورای اسلامی کلید خورده با هماهنگی آقای «علی شیرکانی» مدیرعامل صندوق، طرح بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی و ۷۰ سال سن را از هفته گذشته کلید زده‌ایم.
 


وی افزود: بر اساس طرح مجلس شورای اسلامی هر سال، ۱ سال به سابقه بیمه‌پردازی اضافه و ۱ سال از سن بازنشستگی کاسته می‌شود تا در نهایت افراد با ۱۰ تا ۱۵ سال بیمه‌پردازی و ۶۵ سال سن بازنشسته شوند اما به هر شکل با بازنشسته کردن بیمه‌‌پردازان با ۱۰ سال بیمه‌پردازی و ۷۰ سال سن در قالب بازنشستگی پیش از موعد، حدود ۲ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگانی که در استان آذربایجان شرقی به صورت پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، اضافه می‌شود.
 


مدیر آذربایجان شرقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۷ هزار مستمری‌بگیر داریم که حدود ۸ هزار نفر از آنها زودتر از موعد بازنشسته شده‌اند که با احتساب این ۲ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر می‌رسند.

نظری در پاسخ به این پرسش‌ که صندوق بیمه اجتماعی چه تعداد بیمه‌پرداز در استان آذربایجان شرقی دارد و پیش‌بینی شما از اینکه سال آینده چه تعداد به بیمه‌پردازان این استان اضافه می‌شوند؛ چیست، گفت: ۱۹۵ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی وجود دارند که حداقل یک بار سابقه بیمه‌پردازی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشته‌اند. اگر سال آینده مشکلات اقتصادی تشدید نشود، ۹ هزار نفر به تعداد بیمه‌‌شدگان این استان اضافه می‌شوند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین